Papren crnogorski auto-put do Srbije

 Pred građanima Crne Gore su nove dažbine koje treba da pokriju deo troškova za izgradnju auto-puta.

Foto: Thinkstock

Međutim, crnogorski ministar finansija Radoje Žugić smatra da ovaj namet neće opteretiti kućni budžet.

Dok Gornje Mrke nestrpljivo čekaju prve prolećne dane kada bi trebalo da moćne kineske kompanije krenu u veliko oranje budućeg auto-puta od Smokovca preko Uvča do Mateševa (42 kilometra), Vlada Crne Gore najavljuje i uvodi mere ne bi li održala javne finansije uoči početka posla veka.

Nepopularne mere podrazumevaju povećanje akciza na alkohol, gazirana pića, duvan i duvanske proizvode, uvođenje poreza na kafu i dobitke od igara na sreću kao i propisivanje namenske takse na maloprodajnu cenu goriva u visini od 0,05 evra po litru za finansiranje dela troškova izgradnje te saobraćajnice koja bi trebalo da bude put u svet.

Zakon o auto-putu usvojen je 8.decembra, dok je Vlada Crne Gore kod kineske EKSIM banke podigla kredit od 994 miliona evra, pa iako ta sredstva još nije povukla ona je već platila 5,6 miliona na ime kamata!Trasa prve deonice je 42 kilometra i ona košta 809,6 miliona evra. Auto-put Bar-Boljare biće dugačak 169,2 kilometra, a po projektu izgradiće se 48 tunela i 107 mostova i vijadukta. Samo na deonici Smokovac-Mateševo biće izgrađeno 18 tunela ukupne dužine 7,6 km, 13 mostova (3,3 km) i pet vijadukta (470 metara).

“U pitanju je simboličan namet koji neće opteretiti budžet građana”, smatra ministar finansija Radoje Žugić.

U Vladi očekuju da će se od povećanih taksi na gorivo u budžet sliti devet miliona evra. U međuvremenu je najavljen porez na kafu koji će značiti njeno poskupljenje od 14 odsto.

U opoziciji ovakve poteze kabineta Mila Đukanovića oštro kritikuju, jer smatraju da će ceo trošak auto-puta platiti građani.

“Svaki promašaj Vlade platiće građani Crne Gore”, kategoričan je nezavisni poslanik Mladen Bojanić.

Član skupštinskog odbora za ekonomiju, finansije i budžet Milutin Đukanović iz Demokratskog fronta kaže za Večernje novosti da je naplata taksi i akciza postala neodrživa.

“Lako je voditi politiku povećavanjem nameta koje moraju da plate građani. Umesto da zažive projekti, investicije, povećanje broja radnih mesta, proizvodnja, toga nema, već povećanje taksi, poreza, doprinosa i drugih naknada”, kaže Đukanović.

“I ovo je pokazatelj da Vlada ne može ekonomski i finansijski da stabilizuje Crnu Goru, jer se problemi konstantno produbljuju, a ne rešavaju. Nameti i porezi vrtoglavo rastu, kao i drugi troškovi. Dovoljno je reći da su porezi i doprinosi na plate među najvećima u Evropi, ne računajući druge troškove.

U opoziciji tvrde da niko iz vrha režima tokom kampanje, kada je trebalo obezbediti podršku za usvajanje Zakona o auto-putu, nije pominjao te namete.

I dok nameti svakodnevno udaraju na standard građana, još zvanično nema nagoveštaja kada će početi izgradnja dela auto-puta. Vlada je sa Kinezima sklopila ugovor iako je glavni projekat još na čekanju.

  1. Napišite komentar

VAŠ KOMENTAR:

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s