Četnička mreža: Podgorica-Beograd-Moskva

“Pobjeda”: Kako su srpski i ruski ekstremisti pripremali puč u Crnoj Gori

Prenose: e-Novine

Kafanske pripreme za protest: Vojvoda Andrija Mandić u društvu svog savetnika Dobrosavljevića i nacionalnih aktivista iz Srbije, među kojima su Borko Ilić i Dano Jukić

Kafanske pripreme za protest: Vojvoda Andrija Mandić u društvu svog savetnika Dobrosavljevića i nacionalnih aktivista iz Srbije, među kojima su Borko Ilić i Dano Jukić

Lideri Nove srpske demokratije i organizatori okupljanja Demokratskog fronta Andrija Mandić i Slaven Radunović imali su punu podršku u pripremi demonstracija od istaknutih članova kleronacionalističkog pokreta u Srbiji, kao i funkcionera Koštuničine Demokratske stranke Srbije konektovanih sa uticajnim pojedincima iz ruske Dume i Centralne kozačke vojske Ruske Federacije, piše podgorička „Pobjeda“

U ruskoj službi: Dragana Trifković i Dano Jukić u Moskvi

Podaci o povezanosti, da bude interesantnije, uopšte nijesu neka obavještajna tajna: na Fejsbuk profilima glavnih protagonista može se lako utvrditi mreža uticaja i međusobnih odnosa.

Tako, na primjer, fotografija objavljena 18. septembra na profilu izvjesnog Dana Jukića iz Novog Sada govori o skupu podrške devet dana prije protesta na kojem su osim Andrije Mandića i njegovog savjetnikaVladimira Dobrosavljevića, i Saša Adamović, Miki Vukašović, Borko Ilić, nacionalni aktivisti iz Srbije.

Jukić nije poznat crnogorskoj javnosti, ali već se iz njegovog profila može uočiti da i nije baš tako neaktivan društvenopolitički djelatnik. Ovaj rođeni Podgoričanin, nastanjen u Novom Sadu, bio je član vojnih jedinica Vojske SRJ i sam ističe vlastito učešće u borbi protiv NATO pakta 1999. godine. O političkom profilu Jukića govori i fotografija Ratka Mladića uz dirljiv komentar – ,,Jedan od onih koji se imao rašta roditi“.

Higijenski pribor za klanje: Jukićev komplet za podgoričke demonstracije

Ovaj borac protiv NATO opet se povezuje i sa još jednom zanimljivom osobom – Draganom Trifković, članicom Glavnog odbora Koštuničine DSS. Koštuničina stranka je danas minorna politička partija u Srbiji i nije baš neka zastrašujuća prijetnja po crnogorske državne interese. No, članovi te stranke su još iz vremena Koštuničine vladavine izgradili razgranatu mrežu uticaja u Moskvi. I to se da precizno dokumentovati. Trifković, koja je inače direktorka Centra za geostrateške studije iz Moskve, zadužena je za pronalaženje ruskih analitičara čije propagande stavove zastupa – uglavnom protiv NATO, ali obilato i Crne Gore. Tako Trifković već poduže plasira analitičke tekstove preko patriotskih ruskih medijaRusija danas, Sputnjik, Srbin.info i sličnih ,,nezavisnih“ glasila.

I tu se uočava mreža uticaja. Tako se 20. oktobra na profilu Jukića pojavljuje njegova i slika Dragane Trifkoviću posjeti Centralnoj kozačkoj vojsci Ruske Federacije. Dočekao ih je i u prijateljsku posjetu primio atamanSidorin Genadij Nikolajević, kozački pukovnik i savjetnik predsjednika Putina po pitanju kozačke vojske. Tom prilikom Trifković i Jukić su darivali Kozake ikonom Svetog Save.

Da Rusija ruši Mila: Zahvalni Dragana Trifković, Slaven Radulović, Dano Jukić i Budimir Aleksić – dvoje iz Srbije, dvojica iz Crne Gore (Radulović i Aleksić)

Što su još pričali nemoguće je saznati iz Fejsbuk profila. Ali nije baš neka velika mudrost otkriti konekcije sa crnogorskim istomišljenicima u Crnoj Gori. Jukić, očito, želi istaći ideološku bliskost pa objavljuje zajedničku fotografiju sa ,,sa srpskom braćom iz Crne Gore“ usred Moskve. Na slici poziraju, pored Jukića, i funkcioneriNove Slaven Radunović i Budimir Aleksić.

Ekstremna desnica: Manuel Ochsenreiter (urednik fašističkog lista Zuerst! journal) i Dragana Trifković, u društvu francusko-srpskih plaćenika koji ratuju protiv Ukrajine

Da postoji veza Mandićevog savjetnika Vladimira Dobrosavljevića i Dana Jukića sa ,,bratskim“ medijima u Crnoj Gori opet se može dokazati: 20. avgusta Dobrosavljević i Jukić su u posjeti portalu IN4S, vlasnika Gojka Raičevića, jednog od članova nevladine organizacije ,,Ne u rat, ne u NATO“. Sam Raičević je takođe dobar drug sa članovima srpskog kleronacionalističkog pokreta ,,Obraz“, sa kojima se rado uslikava.

Četnički PR guru: Gojko Raičević, glavni urednik fašističkog portala In4s

Dobrosavljević je, inače, jedan od organizatora nedavnih protesta ispred zgrade Ambasade Crne Gore u Beogradu, skupa sa ekstremnim nacionalim srpskim pokretom ,,Dveri“, ,,Obraz“ i srpskim nacionalnim radnicima poput Đorđa Vukadinovića.

Politički analitičar Vukadinović posebno se istakao u Crnoj Gori krajem ljeta kada je doveden da prezentira famozno istraživanje koje je DF-u dalo 21 odsto podrške, iako je po svim istraživanjima javnog mnjenja u tom trenutku rejting Fronta bio oko šest odsto.

Da stvar bude još čudnija, Vukadinović je na nezgodna pitanja tvrdio da ne zna ko je naručio, niti ko je uradio istraživanje, već da je on zamoljen samo da prezentuje podatke. Nazočnost profesora Vukadinovića protestu ispred Ambasade Crne Gore u Beogradu možda sada jasnije otkriva ozbiljnost njegove ,,analitike“. Ali i političku logistiku na relaciji Podgorica – Beograd – Moskva. ,,Formula srpske slobode – neka bude borba neprestana, neka bude što biti ne može“, poručuje već pominjani Jukić i najavljuje odsudni datum i čas kada borba počinje: 27. 9. u 18 sati.

Nekoliko dana kasnije na portalu IN4S pojavljuje se najava onoga što su neki planirali. Na pravilnom engleskom: ,,The War has begun in Montenegro“. Ili u prevodu na maternji, da cijeli svijet razumije: ,,Rat je počeo u Crnoj Gori“, sve sa nacističkom svastikom na crnoj pozadini.

Nagradno pitanje za, recimo, milion rubalja ili dinara: kako se takva najava može tumačiti kao poziv na miran, građanski protest? Može, ako ste pasionirani čitalac nezavisnih i prema vlastima kritički nastrojenih crnogorskih medija. I uglednog ,,Kurira“: tamo je, u virtuelnom životu, Milo Đukanović pao nenasilnim otporom i mirnim protestom prije nego što je okupljanje i počelo.

KAKO JE „KURIR“ TOKOM NOĆI POVUKAO I PROMENIO NASLOVNU STRANU:

Ekskluzivnu vest pod zastrašujuće presrećnim naslovom „Milo pao s vlasti“ tabloid „Kurir“ je lansirao u subotu uveče; s tom porukom pojavilo se izdanje ovog tabloida, predstavljeno u ponoćnim vestima TV B92 kao „prelistavanje štampe“.

Prvo pao, a onda pucao na narod: Kurirova sklonjena i Kurirova nova naslovna strana

Budući da se ispostavilo da Milo ipak nije pao, „Kurir“ je tokom noći promenio naslovnu stranu javljajući novu laž –  „Milo pucao na narod“!

  1. Napišite komentar

VAŠ KOMENTAR:

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s